Kezelések - Gyökérkezelés

A fog belsejében fellépett gyulladás megszüntetése a fogbél eltávolításával, a fog belsejének fertőtlenítésével és hézagmentes lezárásával.

Bővebben:

A fogbél visszafordíthatatlan gyulladása esetén legtöbbször még meg lehet menteni a fogat, amennyiben a páciens időben eljut a fogorvosához. A szakszerűen elvégzett gyökérkezelés lényege a fog belsejében lévő lágyszövetek (ideg, erek) eltávolítása, a gyökércsatornák megtisztítása és fertőtlenítése, majd antibakteriális töméssel történő, hézagmentes lezárása. Ezzel a legtöbb esetben biztosítható, hogy a fog belsejében a gyulladás révén jelen lévő kórokozók mennyisége megfelelő mértékben csökkenjen, és később se juthassanak át a baktériumok a gyökércsatornán keresztül a fogat körülvevő állcsontba. A siker érdekében először az érintett fogról készített, közeli röntgenfelvétel alapján feltárjuk a fogbél üregét és a gyökércsatornákat, elektromos műszerrel meghatározzuk a gyökércsatornák hosszát, majd eltávolítjuk innen a lágyszöveteket, és a megfelelő eszközök segítségével, mechanikusan megtisztítjuk ezeket. A szabálytalan keresztmetszetű gyökércsatornákat pontosan a gyökércsúcsig feltágítjuk, közel kör keresztmetszetűre alakítjuk, és többszöri átöblítéssel fertőtlenítjük. Ezt követően a kiszárított gyökércsatornákba antibakteriális gyökértömést helyezünk be, amelynek legfontosabb feladata, hogy megakadályozza a baktériumok átjutását a szájüregből a fogon keresztül az állcsontba.

A sikeres gyökérkezelést követően a fog már nem fáj többet, de stabil marad, és akár még évtizedekig jól szolgálhat.